Як підвищити кваліфікацію
у центрі прогресивної освіти "Генезум"?

header
  • збірник матеріалів
  • публікація на сайті genezum.org безкоштовна
  • заочна участь
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 5 год, 0.05/0.1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • постійний доступ
  • можна проходити у будь-який час
  • дистанційне навчання
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 16/30 год, 0.5/1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • безкоштовний перегляд
  • інтерактив зі спікером
  • онлайн формат
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 2 год, 0.06 ЄКТС
СКОРО

Мета: викликати у дітей веселий, бадьорий настрій; формувати вміння діяти за вказівкою вихователя, уважно слухати; вчити використовувати отримані знання під час гри; розвивати здатність логічно мислити та давати обґрунтовану відповідь; сприяти розвитку активного мовлення дітей; виховувати естетичні почуття, спостережливість, увагу, організованість, вихованість, вміння діяти в колективі.

Словник: інтелектуальна гра; журі; розумники й розумниці; «живий» числовий ряд; джентльмени; леді.

Матеріал: демонстраційний: картка із зображенням «будинку» з геометричними фігурами; роздатковий: картки із зображенням тварин, які сховалися у дуплі, за деревом, на пеньку і т.д.; картки-половинки із зображенням овочів та фруктів; картки (серіація предметів) із зображенням овочів, транспорту, меблів, посуду, іграшок тощо; картки із зображенням різноманітних предметів різної кількості (кількісна лічба); картки із зображенням чисел в межах 5; набори цифр і геометричних фігур (по кількості учасників); картки із силуетним (крапковим)  зображенням різних предметів (по кількості учасників); кольорові фломастери, олівці; художнє слово; фізкультхвилинка – танок-гра «Давай подружимося»(аудіозапис);  медалі для нагородження (по кількості учасників).

Попередня робота: заняття та дидактичні ігри різних видів та спрямування; спостереження, бесіди, розгляд картин, ілюстрацій; загадування загадок, читання та обговорення художніх творів; розучування віршів, рухів.

Хід гри

Вихователь. – Шановні пані, любі діти! Я рада вітати Вас на нашій інтелектуальній грі «Розумники й розумниці».

Сьогодні зустрічаються дві команди: «Джентльмени»(команда хлопців, капітан…; та «Юні леді» (команда дівчаток, капітан…)

Під час гри ви будете змагатися в інтелекті, логіці, спритності думки, винахідливості, тобто покажете присутнім як ви вмієте застосовувати отримані знання під час різних видів діяльності та правильно і красиво себе вести.

А щоб змагання було чесним,
Ми виберемо журі почесне.
Погляньмо разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.

(Вибір та представлення журі).

Журі.

Хто уважним, чесним буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думати іншим заважати –
Бал команді буде знято.

Вихователь. – Журі буде оцінювати кожний конкурс. За правильну відповідь отримаєте 1 бал. Як ви вже почули від журі, за пустощі будуть зніматися бали, тож ведіть себе чемно, виховано; будьте уважними, думайте перш ніж відповісти, правильно виконуйте мої вказівки і все у нас вийде.

Ви у мене все знаєте, все вмієте, тож покажіть себе у всій красі.  А журі подивиться, хто ж у мене розумніший: хлопці чи дівчата, спритніший: «сила» чи «краса», а може всі разом!?

(Вихователь звертається до журі, проголошує до дітей)

Ви, веселі та кмітливі,
У команди поєднались.
Презентуємо для Вас

Ці команди на показ.

1-а команда (Хлопці)

Знову зустрічаємося,
Знову поєдинок.
Дружно привітаємося,
Дорогий противнику.

2-а команда (Дівчата)

Ширше двері відкривайте
Розуму й кмітливості,
Естафету передайте
Творчості й сміливості.

Вихователь.

Щоб усе було гаразд –
Докладіть старання.
Виконайте, просимо вас,
Всі наші побажання.

Дівчинка

Хочемо, щоб противник наш
Другом був завжди для нас. Раз!
А вболівальників сім’я,
Щоб веселою була. Два!
Справедливість для журі!
Це вже три!
А вихователь докладе хай усі сили,
І знання свої покаже – це чотири!
А гостям ми не дозволимо нудьгувать,
Це вже п’ять!

Вихователь.  - Пропоную розпочати нашу гру.
Тож сідайте всі дружненько
Та слухайте уважненько.
Хай ваші очки загоряються,
А ваші личка посміхаються.
Чарівні двері відчиняються –
І наша гра розпочинається.

1-й конкурс. Дидактична гра «Скажи навпаки»

Мета: вчити добирати антоніми. Наприклад, веселий-сумний, день-ніч.

Хлопці                                                                         Дівчата

Чорний - …(білий)                                             Маленький - …(великий)

Сухий - …(мокрий)                                            Чистий - …(брудний)

Вгору - …(вниз)                                                  Літо - …(зима)

Далеко - …(близько)                                          Широкий- …(вузький)

Добрий - …(злий)                                               Гарячий - …(холодний)

Легкий - …(важкий)                                           Спати - …(гуляти)

День - …(ніч)                                                      Плакати - …(сміятися)

Вправо - …(вліво)                                               Хлопчик - …(дівчинка)

Високо - …(низько)                                            Кислий - …(солодкий)

Веселий - …(сумний)                                         Молодий - …(старий).

2-й конкурс. Дидактична гра «Звук мандрівник»

Мета: розвивати фонетичний слух, уміння  добирати слова на заданий звук. Наприклад, звук [ а ] – абрикоса, ананас, Аня, автобус, абетка…

Хлопці

Звук [ с ] – собака, слива, синичка, синій, слон, сом, сніг, сорока

Звук [ в ] – вовк, вишня, велосипед, Валя, ведмідь, виделка, вікно

Дівчата

Звук [ з ] – зозуля, зима, зуби, зірка, зайчик, Зоя, зошит

Звук [ р ] – риба, рука, ріпка, редиска, ручка, равлик.

3-й конкурс. Дидактична гра «Яке слово тут зайве?»

Мета: розвивати фонематичний слух, уважність.

Вихователь називає слова на або з певним звуком у слові, а діти визначають у якому слові даного звука немає і організовано відповідають.

Хлопці

[ р ] – риба, морква, лікар, огірок, равлик, зима

[ш] – шило, шишка, миша, шуба, машина, парасолька

Дівчата

[ в ] – волосся, вовк, виделка, вівця, ведмідь, ліжко

[ж ] – жук, жирафа, жаба, вежа, живіт, шишка.

4-й конкурс. Дидактична гра «Де сховалася тваринка?»

Мета: продовжувати вправляти дітей у вживанні іменників з прийменниками на, за, у, під, біля, над; правильно будувати речення.

Учасники по черзі розглядають картинки з зображенням тварин, які сховалися за певними об’єктами і повними реченнями називають їх місцезнаходження.

5-й конкурс. Дидактична гра «Веселі натюрморти»

Мета: закріпити знання дітей про овочі та фрукти; вміння розпізнавати їх за зовнішнім  виглядом.

Вихователь роздає декільком учасникам половинки із зображенням овочів та фруктів, а діти повинні знайти другу половинку. Хто правильно і швидше виконає завдання, той і переможе

6-й конкурс. Дидактична гра «Що тут зайве?»

Мета: закріпити вміння дітей здійснювати серіацію предметів, вживати узагальнюючі слова; знаходити зайвий предмет та пояснити правильність вибору.

Учасник отримує картинку із зображенням певних груп предметів, де повинен знайти зайвий і пояснити свій вибір.

Фізкультхвилинка: танок-гра «Давай подружимося»

7-й конкурс. Дидактична гра «Порахуй предмети»

Мета: вправляти дітей в кількісній лічбі в межах 5; вмінні розуміти запитання скільки?

Вихователь кожному учаснику роздає картку, із зображенням різної кількості різноманітних предметів. Діти рахують предмети і виставляють потрібну цифру.

8-й конкурс. Дидактична гра «Живий числовий ряд»

Мета: закріпити знання дітей про цифри в межах 5; вправляти в порядковій і кількісній лічбі в межах 5; вмінні розуміти запитання котрий? скільки?

Вихователь кожній команді роздає картки із зображенням чисел в межах 5 і діти повинні правильно утворити «живий» числовий ряд. Хто швидше і правильно виконає завдання.

Запитання до дитини, яка залишилася сидіти на місці: «Котрим за порядком стоїть Сашко?, Сергій? Матвій? Ліза? А скільки їх всього?»

9-й конкурс. Дидактична гра «Розсели мешканців»

Мета: закріпити знання про геометричні фігури; вмінні орієнтуватися в просторі.

Вихователь роздає кожному учаснику картки із зображенням «будинку з геометричними фігурами». Діти повинні, порівнюючи з зразком, «розселити» геометричні фігури по поверхам у себе. Хто правильно і швидко виконає.

10-й конкурс. Дидактична гра «Хто замаскувався?»

Мета: продовжувати розвивати у дітей дрібну моторику; вчити правильно тримати олівець; сприяти розвитку творчої уяви; розвивати самостійність витримку.

Кожен учасник отримує картку, на якій за допомогою крапок нанесено зображення певних предметів. Діти повинні з’єднати крапки, не відриваючи руки, і назвати зображене. Хто правильно і швидше виконає завдання, той і переможець.      

Журі підводить підсумки.    

Вихователь, звертаючись до дітей:

Провели ми час немарно,
Позмагались дуже гарно.
Молодці, мої малята,
Любі хлопчики й дівчата.
Всі завдання розв’язали,
Себе добре показали.
Дуже вдячна, діти вам,
Добрим, дружнім малюкам!

Вихователь, звертаючись до журі:

  • А зараз слово надається нашому журі.

Оголошення результатів. Нагородження учасників – вручення медалей.

Вихователь.

Ось і свято до кінця дійшло.
Сподіваємось, вам весело було.
Сподіваємось, усім нам стало ясно,
Що змагатися – це просто і прекрасно!
Хай же усмішка нам життя прикрашає
І ніколи нас не полишає!