Як підвищити кваліфікацію
у центрі прогресивної освіти "Генезум"?

header
  • збірник матеріалів
  • публікація на сайті genezum.org безкоштовна
  • заочна участь
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 5 год, 0.05/0.1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • постійний доступ
  • можна проходити у будь-який час
  • дистанційне навчання
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 16/30 год, 0.5/1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • безкоштовний перегляд
  • інтерактив зі спікером
  • онлайн формат
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 2 год, 0.06 ЄКТС
СКОРО

ЛЕПБУК «Народна мудрість в казках   В.О.Сухомлинського» - авторська розробка, результат мого творчого пошуку, актуальна і своєчасна допомога дітям старшого дошкільного віку з вадами мовлення, універсальний в користуванні  навчально-ігровий дидактичний посібник.

Основна мета його - розвиток  мовленнєвої  та моторно рухової активності дитини, поширення пізнавальної, емоційно-вольової сфер, формування вміння зосереджувати, розподіляти, переключати увагу, запам’ятовувати, відтворювати та власно знаходити нестандартні рішення, самостійно і творчо мислити.

МЕТА ПОСІБНИКА:

  • удосконалювати і відточувати дрібну моторику, синхронізуючи її з мовою;
  • сприяти розвитку уявлень дітей про навколишній світ;
  • поширювати словниковий запас дошкільників новими поняттями;
  • формувати уміння комбінувати різні тематичні епізоди в єдиний ігровий сюжет;
  • виховувати сміливість, витримку, позитивне ставлення до оточуючого;
  • розвивати творчу уяву, фантазію, уміння імпровізувати;
  • на практиці демонструвати вихованість, взаємодопомогу, доброзичливе ставлення один до одного;
  • впливати на виховання морально-вольових якостей особистості дитини;
  • впроваджувати навички та норми громадської поведінки;
  • підвищувати спільний інтерес до гри, яка об’єднує у дружний коллектив;
  • збагатити тематику сюжетних ігор, спонукати до театралізації.

ПРИНЦИПИ ВИКОРИСТАННЯ:

1.Домінуюча моторно-рухова діяльність

Ознайомлення з основними видами панно і особливостями фону: зима, весна, літо, осінь. Впізнавання окремих предметних моделей, визначення їх назви, загальної інформації про об’єкт чи предмет з опорою на модель. Сенсорні ознаки предметних моделей, тактильне відчуття, своє особисте ставлення відносно естетичного впливу. Класифікація предметів у групи за видом (птахи, звірі, рослини, комахи, т. і.) Дослідження засобів кріплення предметних моделей. Практичні дії з ними. Вправи на кріплення і відкріплення предметних моделей на панно у супроводі мовленнєвого коментарю. Удосконалення темпу,  акуратності, спритності моторно-рухових навичок. Самостійне складання речень про окремі об’єкти (знайомі з дитячого досвіду), узгодження дій з предметними моделями на панно, відповідно змісту речення.

2.Мовленнєва активізація за творами В.О.Сухомлинського

Створення емоційної атмосфери, відповідно тематики, ознайомлення з казкою В.О.Сухомлинського. Висловлювання дітьми своїх думок. Смислове визначення твору. Вибір фонового панно для зображення пори року з відповідними елементами пейзажу, кріплення їх на панно. Вибір спільно з вихователем за змістом казки необхідних моделей-зображень, промовляючи назву кожного. Етюди на моторику. Епізодичне читання окремих речень вихователем. Ігрове  моторно-рухове моделювання вихованцями на тактильній сторінці  відповідної події. Переказ всієї казки дорослим, водночас кріплення дитиною готових предметних моделей на ігровому панно.

Партнерський засіб: переказ казки однією дитиною та моторно-рухове моделювання твору на панно її партнером по грі. Самостійний переказ казки з відтворенням сюжету на панно засобами ігрового моторно-рухового моделювання.

3.Творчість  і варіативність використання  творів В.О.Сухомлинського      

  1. За готовим зображенням на панно відгадати назву казки, переказати її і висловити свою думку.
  2. Придумати і змоделювати аналогічну історію за твором В.О.Сухомлинського з іншими героями.
  3. Доповнити зображену казку новим героєм і пов’язаною з ним подією.
  4. Загострити зміст зображеного на панно твору передчасними обставинами, пов’язаними з небезпекою життя. Закінчити позитивно свою авторську казку.
  5. Поєднати дві знайомі казки за загальною порою року.
  6. Перенести казку в іншу пору року з новими пригодами.
  7. Театралізувати знайому казку В.О.Сухомлинського на ігровому панно з використанням діалогового спілкування.

ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ:

  • Упорядковує складну  інформацію.
  • Збуджує інтерес  до  навчання.
  • Активізує пізнавальну  діяльність, креативне  мислення.
  • Стимулює творчі  процеси  діяльності  дітей.
  • Мотивує до  об’єднання  дорослих  і дітей  для  сумісного  освітнього  процесу.

АЛГОРИТМ УСПІХУ:

  • Досконале володіння педагогом технологією ЛЕПБУК і зацікавленість у використанні її в роботі із зв’язного мовлення, активізації мовленнєвої діяльності дошкільників з вадами мови.
  • Чітке дотримання методики комплексного розв’язання завдань з розвитку мовлення: формування лексико-граматичної та фонетико-фонематичної сторони мовлення, навчання переказу літературних творів, складання

розповідей про іграшки, за сюжетними картинами, творчих розповідей.

  • Послідовне впровадження педагогом технології моделювання з молодшого
  • дошкільного віку, раціональне використання моторно-рухової активності

дітей за технологією  ЛЕПБУК. Систематичність і зацікавленість навчання.

  • Творчий напрямок з широким використанням технології ЛЕПБУК - крісло мрійника, розповіді-серіали, відкритий мікрофон, сам режисер,  акторський дует, театралізована гра, літературний ринг, тощо.