Як підвищити кваліфікацію
у центрі прогресивної освіти "Генезум"?

header
  • збірник матеріалів
  • публікація на сайті genezum.org безкоштовна
  • заочна участь
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 5 год, 0.05/0.1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • постійний доступ
  • можна проходити у будь-який час
  • дистанційне навчання
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 16/30 год, 0.5/1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • безкоштовний перегляд
  • інтерактив зі спікером
  • онлайн формат
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 2 год, 0.06 ЄКТС
СКОРО

Багато людей уже неодноразово чули термін «віртуальна реальність», але мало хто дійсно знає про велику кількість можливостей практичного використання цієї технології в різних сферах. Хоча окуляри віртуальної реальності, зазвичай, асоціюють саме з відеоіграми та розвагами, насправді їх застосовують навіть для лікування людей, а також на уроках у школі.

VR - окуляри, або шолом віртуальної реальності, – це тривимірний пристрій, що дозволяє не просто переглядати зображення (відео), а й поринути в події за допомогою 3D - картинки (Рис.1).

Мета роботи полягає у дослідженні рівни успішності та специфіку застосування окулярів віртуальної реальності к освітньому процесі.

Завдання цих окулярів – перехитрити мозок таким чином, щоб він сприймав видиме за реальне за допомогою спеціальних технологій. Такі девайси мають вигляд коробки з лінзами або пластикового корпусу, у вигляді екрану з перегородкою. На нього подається зображення, окреме для кожного ока, що і дозволяє насолодитися «перебуванням» у віртуальній реальності [1, 2].

Під час дослідження учень бачить зображення, яке поділене на дві частини, - принцип простих окулярів (Рис.2.). Учневі надано незвіданий світ, у якому він зможе почерпнути багато цікавого та корисного. Для цього потрібно мати хороший Інтернет, відео з YouTube або програму Mozawebта сучасний смартфон, не більше 7 дюймів. Знайти відео на майже будь - яку тематику зараз дуже просто, головне, щоб у пошуку було присутнє значення розширення відео 360°. У програмі Mozaweb також можна помандрувати світом шкільних тем та предметів, але треба брати до уваги, що сервіс діє з 2017 року, так що інформація постійно оновлюється і додається.

Процес отримання нових знань змінюється від простого «вивчення» теми до її «переживання наживо». Йдеться не лише про інтерактивні вправи, для яких не потрібно віртуальної реальності. VR дає змогу «перебувати у місці», знання про яке учні здобувають під час уроку. Іноді легше зрозуміти матеріал, коли його одночасно можна почути й побачити, а не просто прослухати абстрактне пояснення викладача. Так, учнів іноді вивозять на екскурсії для того, щоб продемонструвати у реальному житті ті процеси, про які йшлося у підручниках. За допомогою віртуальної реальності учні змогли би, наприклад, побачити динозаврів, або побувати у Віденській опері, не покидаючи власного класу, або побувати на Гладіаторській арені [3,4].

При використанні віртуальної реальності відбувається задіяння всіх рецепторів організму – зору та слуху. Також розвивається увага, пам'ять. Тому учневі вже не потрібно в уяві малювати картинки з уроку, а насправді -зануритися у цікаві світи наук і, майже, доторкнутися до незвіданих світів, не виходячи навіть із класу, не встаючи з місця. Позитивним моментом є те, що при поясненні нової теми, оцінки в учнів різняться. Загальна якість відтворення матеріалу при поясненні з використанням окулярів віртуальної реальності зросла на 30%. У дослідженні даного експерименту було відібрано двоє учнів, з порівняно однаковим рівнем знань. Одному учневі матеріал на уроці був поданий вербальним способом, а іншому – тим самим способом, але з використанням окулярів віртуальної реальності.

Як наслідок, ми отримали такі висновки під час дослідження: при контрольній перевірці знань учень, який використовував окуляри віртуальної реальності, на 30% показав кращі знання, ніж другий учень. Позитивні особливості використання окулярів віртуальної реальності:

  • ефективність навчання;
  • бажання дітей навчатися;
  • інноваційність;
  • якість вивченого матеріалу;
  • яскравість та цікавість.

Недоліки:

  • через 20-25 хвилин потрібно робити перерву після використання окулярів;
  • затратність у придбанні;
  • у кожного учня має бути сучасний смартфон.

Виходячи з вищеподаного матеріалу, можна стверджувати, що окуляри віртуальної реальності – справжнє майбутнє новітніх технологій у навчальному процесі, це пристосування до учнів сучасного навчального закладу України (Рис.3.).

Література

  1. Виртуальная реальность в образовании. [Электронный ресурс]. Доступно: https://vrgeek.ru/2016/07/21/2467_obrazovanie-v-vr. Дата обращения: Июнь, 11, 2017.
  2. Центр визуализации и виртуальной реальности для науки и образования. [Электронный ресурс]. Доступно: http://ve-group.ru/3dvr-resheniya/obrazovanie-inauka. Дата обращения: Июнь, 11, 2017.
  3. Winn W.D. (2003). Learning in Artificial Environments: Embodiment, Embeddedness and Dynamic Adaptation. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 1. – С. 87–114.
  4. Образование и наука | VEGroup [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vegroup.ru/3dvr-resheniya/obrazovanie-i-nauka/.