Як підвищити кваліфікацію
у центрі прогресивної освіти "Генезум"?

header
  • збірник матеріалів
  • публікація на сайті genezum.org безкоштовна
  • заочна участь
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 5 год, 0.05/0.1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • постійний доступ
  • можна проходити у будь-який час
  • дистанційне навчання
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 16/30 год, 0.5/1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • безкоштовний перегляд
  • інтерактив зі спікером
  • онлайн формат
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 2 год, 0.06 ЄКТС
СКОРО

Тема: Я справжній покупець.

За змістовою специфікою: Проект міжпредметний ( реалізується на уроках «Я досліджую світ», «Українська мова», «Інформатика», «Мистецтво».

За домінуючою діяльністю учнів: дослідницько- ігровий, певною мірою інформаційний.

За кількістю учасників: колективний ,груповий.

За тривалістю: середньотривалий.

За характером контактів: внутрішній.

За тривалістю: середньо тривалий.

Учасники: учні 2 класу, класовод, вчитель інформатики, батьки.

Мета: створити умови для здобуття учнями знань про потреби людини;обмеженість ресурсів та необхідність вибору;

сприяти розвитку вміння робити висновки, узагальнення, доводити свою думку, висувати проблему, шукати шляхи розв’язання;проводити досліди, спостереження та обробляти одержані результати;

забезпечити можливість працювати самостійно та в групах; набувати досвіду роботи на комп’ютері в програмах Word, Power Point,хмари слів;

стимулювати учнів до економного використання кишенькових грошей.

Основні завдання:

- реалізація основних принципів сталого розвитку;
- усвідомлення учнями причетності кожного до проблем  життя суспільства;
- організація практичної діяльності учнів;
- розвиток критичного мислення;
- розвиток пізнавальної, творчої, громадської  активності школярів у ході    дослідницької діяльності;
- покращення фінансової грамотності школярів.

Обладнання: комп'ютер, смартфони, принтер, призи для заохочення.

Передбачувані продукти: створення діаграми, пам'ятки «Раціональні витрати»,  гри  «Монополія», гри «Юний кухар», презентації «Будь раціональним», організація спільного з батьками уроку.

Етапи роботи над проектом

Зміст діяльності учнів

Зміст діяльності учителя

1

I.               Підготовчий етап.

1. Ознайомлення з темою дослідницької роботи (лист з GR- кодом, кошик ідей, дерево передбачень, заповнення перших двох колонок таблиці ЗХД).

2. Визначення мети та шляхів реалізації (обговорення в загальному колі- головне, залучати до рівної участі).

3. Об'єднання дітей у групи (за інтересами, за жеребом).

4. Проведення інструктажу.

Обговорення теми, добір інформації.

Представлення теми, мотивація, допомога у постановці та розподілі завдань.

2

II. Етап планування.

1.Планування роботи в цілому та окремих завдань.

2.Розподіл завдань у групах.

3.Вироблення критеріїв оцінювання:

- за активну участь;

- за оформлення;

- за соціальну значущість.

Формування завдання й вироблення плану дій.

Коригування, ідеї, висування пропозицій.

3

III. Етап дослідницький.

Самостійна робота учнів над колективними та груповими завданнями.

1група « Журналісти» Провести опитування серед учнів: «Що означає здійснити покупку раціонально?», опрацювати результати.

Продукт: створення діаграми обізнаності учнів початкової школи (можна дати грамоту за «Найобізнаніший клас»).

2 група « Дослідники» Провести дослідження своїх витрат за тиждень (потрібна допомога батьків). Проаналізувати де можна було зекономити і на що потім витратити зекономлені гроші.

Продукт: створення пам'ятки «Раціональні витрати» (презентувати в класні куточки).

3 група «Винахідники» Розробити правила та всі необхідні матеріали до гри «Монополія» (діти розбиваються на групи).  Завдання кожної з групи побудувати уявне місто, де будуть житлові будинки, школа, лікарня, магазини (список можна продовжити). Вартість цих установ має бути різною (магазини- найдешевші, лікарні -найдорожчі).

Попередньо підготувати символічні гроші. Правильна відповідь передбачає «оплату» на певну суму. У ході гри, у процесі «заробляння» грошей, учні мають купувати будівлі та облаштовувати своє місто.

Продукт: створення гри  «Монополія».

4 група « Господарі» Розробити правила та всі необхідні матеріали до гри «Юний кухар» (у кожного є 6 монет, потрібно купити 4 продукти, щоб приготувати щось смачне для друга. Інгредієнти: шоколад - 3 грн, масло – 2 грн, цукор, яблука, яйця, борошно, молоко - 1грн.

Рецепти: 4 продукти:

Торт: шоколад, масло, яйця, борошно.

Шарлотка: борошно, яблука, яйця, масло

3 продукти:

Оладки: яблука (шоколад), борошно, молоко.

2 продукти:

Десерт: шоколад, масло

Найгірше – несолодкі коржики: борошно + яйця.

Учасники гри по черзі купують по одному продукту, міняючи монетки на зображення. Ведучий оголошує, що магазин зачинено, коли на руках хоча б в однієї дитини 4 картки.

Гра тренує вміння обирати правильну стратегію покупця. Які продукти обрати першими, щоб з них можна було щось зробити? Як добре їх поєднати, якщо щось вже є на руках? Шоколад, який діти прагнуть купити одразу, бо він смачний, залишає мало можливостей щось приготувати. До того ж шоколадний пиріг — це неможливий варіант, адже на нього не вистачить грошей.

Продукт: створення гри «Юний кухар».

5 група «Дипломати » Підбирали запитання , зв'язувалися по скайпу з учнем, який виїхав на постійне місце життя до Германії (Чи є у тебе кишенькові гроші? Чи потрібні вони тобі? На що ти їх витрачаєш? Чи розраховуєтесь ви  ви за обід у шкільній їдальні?).

Продукт: створення хмари тег (презентація у класні куточки).

6 група «Дипломати » Дослідити вплив реклами на вчинки людини відносно покупок.

Продукт: створення презентації

«Будь раціональним».

Добір інформації.

Спостереження, спрямування діяльності учнів.

4

IV. Етап аналізу.

На цьому етапі проходить аналіз  та узагальнення усієї роботи . Заповнюємо третю колонку таблиці ЗХД (дізналися).

Створюємо метаплан.

Аналіз інформації, відбір найістотнішого.

Спостереження, корегування, порада.

5

V. Етап оформлення звіту та оцінювання.

На цьому етапі проходить завершення всієї роботи та формувальне оцінювання (за допомогою рефлексивного екрану:

Що мені вдалося… Що було важко… З чим легко впорався…

Що я можу використати в своєму житті…).

Виготовлення запрошень для батьків.

Участь у колективному обговоренні результатів проекту та процес роботи над ним. Оцінювання зусиль, використаних можливостей, творчого підходу.

Участь у колективному обговоренні, оцінюванні результатів проекту та процесу роботи над ним.

6

VI. Етап презентації проекту.

На спільному з батьками уроці діти презентують свою роботу. Разом грають в ігри. Проходить нагородження дітей. Оцінка проекту загалом.

Представлення, захист проекту.

Допомога учням у презентації проекту.