Як підвищити кваліфікацію
у центрі прогресивної освіти "Генезум"?

header
  • збірник матеріалів
  • публікація на сайті genezum.org безкоштовна
  • заочна участь
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 5 год, 0.05/0.1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • постійний доступ
  • можна проходити у будь-який час
  • дистанційне навчання
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 16/30 год, 0.5/1 ЄКТС
ПЕРЕЙТИ
header
  • безкоштовний перегляд
  • інтерактив зі спікером
  • онлайн формат
  • для закладів загальної середньої освіти
  • для закладів дошкільної освіти
  • Сертифікат - 2 год, 0.06 ЄКТС
СКОРО

Сучасні реформи в освіті вимагають від педагогів вдосконалення, саморозвитку та пошуків нових форм роботи з сучасним поколінням учнів.

Саме тому використання квестів дозволяє зробити урок цікавим, змістовним, сприяє розвитку і самореалізації здобувачів освіти.

Квест – це інтелектуально – динамічна гра, яка полягає у проходженні командою вказаного маршруту за умови виконання спеціальних завдань. Під час проходження квесту учні послідовно виконують усі етапи цифрового залучення, задовольняючи свої освітні потреби.

Квест є не лише формою навчання, а й має могутній виховний потенціал. Участь у командних квестах сприяє соціалізації дитини та формує комунікативну компетентність [1, с.5 ].

Освітній квест – це абсолютно нова форма навчальної і розважальної діяльності, в яку учні активно включаються, здобувають практико орієнтовні знання та отримують заряд позитивних емоцій.

Орієнтовна структура освітнього квесту може бути наступною: а) введення (в якому прописується сюжет квесту, розподіляються ролі); б) завдання (етапи, питання, рольові завдання); в) порядок виконання (бонуси, штрафи); г) оцінка (підсумки, призи, результати).

Педагогу, який розробляє квест, попередньо необхідно визначити :

  • цілі та завдання квесту;
  • цільову аудиторію і кількість учасників;
  • сюжет і форму квесту, написати сценарій;
  • визначити необхідний простір і ресурси;
  • кількість помічників, організаторів;
  • визначити дату;
  • як заінтригувати учасників.

Таким чином, освітній квест, як інтерактивна форма навчальної діяльності, дозволяє вирішити такі завдання:

освітні – залучення кожного учня в активний пізнавальний процес (організація індивідуальної та групової діяльності учнів, виявлення умінь і здібностей працювати самостійно за будь-якою тематикою);

розвиваючі – розвиток інтересу до предмета (професії), творчих здібностей, уяви учнів, формування навичок дослідницької діяльності, умінь самостійної роботи з інформацією, розширення кругозору, ерудиції, мотивації;

виховні – виховання особистої відповідальності за виконане завдання, поваги до праці та обраної професії, дисципліни, сумлінності, ініціативи, поваги до культурних традицій, історії, краєзнавства, вміння працювати у колективі.

Проаналізувавши науково-педагогічну літературу та різні погляди на поняття квесту, можна скласти таку класифікацію:

  1. За формою проведення квести бувають:

а) комп’ютерні ігри;
б) веб-квести;
в) QR-квести;
г) медіа квести;
д) квести на природі (вулиці, парках тощо);
е) комбіновані.

  1. За режимом проведення:

а) в реальному режимі;
б) у віртуальному режимі;
в) у комбінованому режимі.

  1. За терміном реалізації квести розрізняють:

а) короткострокові - мета: поглиблення знань та їх інтеграція, розраховані на одно-три заняття;
б) довгострокові - мета: поглиблення і перетворення знань, розраховані на тривалий термін - може бути, на семестр або навчальний рік.

  1. За формою роботи:

а) групові;
б) індивідуальні.

  1. За предметним змістом:

а) моно квест;
б) міжпредметний квест.

  1. За структурою сюжетів розрізняють:

а) лінійні;
б) не лінійні;
в) кільцеві.

  1. За інформаційним освітнім середовищем:

а) традиційне освітнє середовище;
б) віртуальне освітнє середовище.

  1. За технічною платформою:

а) віртуальні щоденники та журнали (блоги, ЖЖ, тощо);
б) сайти;
в) форуми;
г) Google-групи;
д) соціальні мережі.

  1. За домінуючою діяльністю учнів:

а) дослідницький квест;
б) інформаційний квест;
в) творчий квест;
г) рольовий квест.

Структура та етапи проведення квестів

  1. Організаційно-підготовчий етап:
  • визначення навчальних потреб учнів;
  • визначення теми, мети та типу квесту;
  • формулювання сюжету і завдань;
  • опис головних ролей учасників (для веб- квесту за типом «метод проектів»);
  • складання плану роботи;
  • визначення термінів реалізації квесту;
  • розроблення і створення додаткових необхід­них документів (пам’ятки, рекомендації, інструкції, шаблони тощо);
  • розроблення вхідної та вихідної анкет (визна­чення потреб учнів, знань з обраної теми, отрима­них знань, саморефлексія тощо);
  • розроблення критеріїв оцінювання діяльності учнів;
  • підготовка списку інформаційних джерел;
  • підготовка та заповнення платформи для реа­лізації квесту.
  1. Етап реалізації:
  • ознайомлення учнів із сюжетом, основними запитаннями, організаційними моментами, інструк­ціями (пам’ятками) до завдань;
  • проведення та аналіз вхідної анкети;
  • коригування сюжету і завдань квесту на основі вхідної анкети (у разі потреби);
  • об’єднання учнів у групи (за потребою) і роз­поділ завдань між ними;
  • ознайомлення учнів із критеріями оцінювання та вимогами щодо оформлення творчих завдань;
  • проведення консультацій з учнями на етапі ре­алізації квесту;
  • супровід проходження учнями квесту;
  • перевірка та оцінювання проміжних етапів.
  1. Заключний етап:
  • оцінювання діяльності учнів за розробленими критеріями;
  • представлення результату діяльності учнів;
  • проведення та аналіз вихідної анкети;
  • формулювання висновків;
  • нагородження переможців.
  1. Підбиття підсумків

аналіз досвіду, отриманого учасниками квесту (рефлексія) [3, с.44-45 ].

Впровадження квесту на уроках географії сприяє ак­тивізації інтелектуальної діяльності (аналіз, синтез, порівняння, систематизація тощо) шляхом ство­рення спеціальних умов для виконання завдань, які потребують максимальних зусиль для їх вирі­шення; візуалізації матеріалу засобами наочності (реальних предметів, макетів, моделей, зображень кінофрагментів, фотографій, малюнків, умовних графічних знаків, символіки); формуванню команд­них якостей та стійких спільних інтересів в умовах необхідності прийняття швидких і адекватних рі­шень; розвитку моральних якостей, таких, як відпо­відальність, лідерство, дружба, взаємопідтримка і взаємодопомога. [2, с.44 ]

Література

  1. Бурківська Р. Географія.Квести./Р.Бурківська, О.Гоменюк, О.Данчук [та ін.], упоряд. Ж.Сташко- Київ: «Вид.дім «Перше вересня», 2017.- 112с.
  2. Журба К. Квест як засіб формування національно – культурної ідентичності підлітків /К.Журба//Рідна школа.- 2017.-№ 11-12.- с.44-46.
  3. Сокол І.М. Впровадження квест-технології в освітній процес: навчальний посібник / І.М.Сокол. – Запоріжжя: Акцент Інвест-трейд, 2013. - 87с.